PickUp — jedyny w Polsce multiseosnoryczny kurs angielskiego dla dzieci w wieku 3-6 lat

 

Co mają wspólnego: ocean z hydrożelu, truskawka ze SLIME’a, dynie z puchnącej ciastoliny czy deszcz w szklance z nauką angielskiego? Okazuje się, że bardzo dużo!

Pick Up obecnie to genialnie zaprojektowany i przemyślany w każdym calu program uczenia najmłodszych w wieku 3-6 lat angielskiego poprzez fascynujące multisensoryczne projekty. Mamy nie tylko swoje autorskie scenariusze lekcji, ale także mnóstwo własnych pomocy dydaktycznych, które wzbogacają każdą minutę lekcji i jak magnes przyciągają kolejne dzieci do zanurzania się w angielskim poprzez angażowanie wszystkich zmysłów.

Jeśli rozglądasz się za kursami angielskiego dla swoich pociech, to intuicja dobrze podpowiedziała Ci, aby zerknąć do naszej szkoły. Nie ma drugiego takiego miejsca w Opolu, które uczy najmłodszych holistycznie. Uruchomienie i pobudzenie wszystkich zmysłów w procesie zapamiętywania, a także budowanie pozytywnych skojarzeń to superefektywne narzędzia w nauczaniu. To, co jeszcze przemawia za wybraniem kursu Pick Up, to naturalna radość dzieci podczas zdobywania wiedzy. Śmiechy, piszczenie z zachwytu, angażowanie rączek podczas wykonywania prac plastyczno-sensorycznych, błyszczenie oczu podczas wykonywania projektów tematycznych
to idealne środowisko do pochłaniania i utrwalania wiedzy. Efekty holistycznej nauki widzimy gołym okiem, bo nawet nieśmiałe dzieci czują chęć do otwierania się i wypowiadania swoich pierwszych zdań po angielsku. Dodatkowo fakt, że na każdej lekcji tworzą samodzielnie coś wyjątkowego, co mogą zabrać do domu, motywuje je do kontynuowania nauki. W praktyce wygląda to tak, że nasi pickupowi kursanci wprost nie mogą doczekać się kolejnej lekcji. Czy to wszystko nie brzmi fenomenalnie? 🙂

 

Dlaczego połączyliśmy w metodzie Pick Up naukę angielskiego z sensoryką?

Dzieci w wieku 3-6 lat kochają poznawać świat. A poznają go najlepiej poprzez dotyk, węch, wzrok, ruch. Poprzez takie działania chłoną informacje holistycznie — całym swoim ciałem i umysłem. Kluczową rolę w tym procesie odgrywają emocje. Im są bardziej pozytywne, tym trwalsze zachodzą procesy zapamiętywania. Tym sposobem doświadczenia, które wzbudzają ciekawość, ekscytację i podziw, odbierane są jako priorytetowe, a przez to
otwierają u najmłodszych drogę do dalszych ekscytujących odkryć.
Ta inspiracja dała nam pretekst do wplatania w naukę angielskiego zabaw sensorycznych. Efekt tego eksperymentu zachwycił nas. Bo tym sposobem każda lekcja budziła zachwyt u najmłodszych, angażowała ich w pełni w każdej minucie, przynosiła szybkie efekty i dodawała odwagi nawet najbardziej nieśmiałym dzieciom do podejmowania wyzwań językowych. Lata udoskonalania scenariuszy lekcji przyniosły unikatowy owoc — jedyną w Polsce metodę nauki angielskiego dzieci w wieku 3-6 lat poprzez multisensoryczne zabawy i eksperymenty.

Co warto wiedzieć o metodzie Pick Up?

  • Nauka angielskiego przebiega w tak ekscytującej atmosferze, że nie musimy namawiać dzieci do nauki angielskiego. One robią to chętnie same z siebie.
  • Metoda wykorzystuje nowoczesne odkrycia neurodydaktyczne, które działają piorunująco skutecznie w procesie poznawania i zapamiętywania. Na każdej lekcji nasi uczniowie przyswajają aż 5 razy więcej słów niż na standardowym kursie. W skali miesiąca efekt wygląda imponująco, a co dopiero w skali roku czy całej 3-letniej ścieżki 🙂
  • Lektorzy cały czas mówią do dzieci po angielsku, co jest najbardziej naturalnym sposobem nauki języka. Dzięki temu uczniowie oswajają się z angielskim, zanurzają się w nim, a przez to szybciej zaczynają wykorzystywać go w komunikacji.
  • Metoda nie tylko uczy języka angielskiego, ale również wspiera wszechstronny rozwój dziecka. Wykształca i poprawia motorykę małą (rysowanie, lepienie z plasteliny, zawiązywanie sznureczków, zapinanie guzików, pisanie) i motorykę dużą (bieganie, taniec, śpiewanie, skakanie, pokonywanie przeszkód, gra w piłkę, zabawy z równowagą, koordynacja ruchowo-wzrokowa), a także wprowadza dziecko w świat literek, czytania
    globalnego i piśmiennictwa.
  • Nasze zajęcia z angielskiego pozwalają lepiej poznać i zrozumieć świat i otaczającą dziecko
    rzeczywistość.
  • Nie oszczędzamy na materiałach do zabaw sensorycznych. Skoro podjęliśmy decyzję, że chcemy dotykać angielskiego i budzić zmysły podczas poznawania języka, potrzebujemy do tego mnóstwa materiałów. Pachnące kulki z hydrożelu, ciecze nienewtonowskie, piaski kinetyczne, makarony, kasze i mąki, farbki kolorowe bezpieczne dla skóry, piankoliny, SLIME, sensoryczne materiały plastyczne, ruchome oczka, włóczki, guziczki, szyszki, kamyki, sznureczki… Moglibyśmy tak wymieniać bez końca.
  • Na każdej lekcji dzieci tworzą sensoryczny projekt plastyczny, który zabierają ze sobą na pamiątkę do domu.
  • Dajemy rodzicom święty spokój 🙂 Dzieci wychodzą z zajęć naładowane pozytywną energią, ale też przyjemnie wyeksploatowane do tego stopnia, że szybciej zasypiają, dając rodzicom wolny wieczór.
  • Przyzwyczajamy dzieci do rytmu dodatkowych zajęć. Dzięki temu wchodzą w pewne przyzwyczajenie, że należy się dodatkowo uczyć, aby więcej w życiu osiągnąć. Dzięki kursom Pick Up uczniowie wyrabiają w sobie silny charakter (systematyczność, obowiązkowość, pracowitość, niepoddawanie się itp.).

Jak wyglądają zajęcia?

Zajęcia odbywają się raz w tygodniu i trwają 45 lub 60 minut. Godzina lekcyjna jest doskonale zaplanowana w każdej minucie zajęć.
Mamy autorskie scenariusze, wypełnione po brzegi zabawami, grami, zadaniami i projektami sensorycznymi. To oznacza, że na naszych kursach nie ma przestrzeni na nudę. Jest 100% zaangażowania z wypiekami na policzkach 🙂

Każda lekcja jest nie tylko przemyślana od A do Z, ale też dodatkowo bazuje na III głównych schematach:

I — GRY I ZABAWY z prezentacją słownictwa

Wiadomo, że dzieci potrzebują zabaw, aby się rozwijać. Dlatego w pierwszej części zajęć stawiamy na aktywność ruchową i dynamikę połączoną z poznawaniem nowych słówek i zwrotów. Na każdej lekcji mamy zaplanowanych sporo atrakcyjnych zabaw i gier, które zachęcają do mówienia po angielsku i uczą współpracy z innymi dziećmi. Dzięki licznym powtórzeniom mali kursanci w ruchu zapamiętują znacznie efektywniej niż dzieci siedzące na dywanie czy w ławkach.

Tym czynnościom towarzyszy nasza maskotka — małpka Picko pomagająca w nauce
nowych wyrażeń i szlifowaniu akcentu.

II — KARTY PRACY

To krótkie odsapnięcie po sporej dawce ruchu w trakcie angażujących zabaw. Tutaj wykorzystujemy nasze autorskie karty pracy, które pozwalają doskonalić pracę rączek i pisanie. Mamy zatem elementy do kolorowania, rysowania, naśladowanie pisania. W trakcie tej statycznej części lekcji lektor nieustannie komunikuje się z grupą po angielsku, aby w pełni oswajać ich z tym językiem.
W starszych grupach Pick Up wprowadziliśmy także czytanie globalne. Ten niesamowicie mądry system pozwala już 5-6-latkom podejmować swoje pierwsze próby czytania na głos.

III — PROJEKT SENSORYCZNY

To najbardziej spektakularna i wyczekiwana przez dzieci część zajęć. Z nieukrywaną ekscytacją podchodzą do wszelkich projektów sensorycznych, które zawsze związane są z omawianym tematem i stanowią integralną część zajęć. A co ciekawego robimy w ramach kursu? Indyka z szyszki, kiedy omawiamy amerykańskie Święto Dziękczynienia. Pumpkin Jar, czyli słoik z pomarańczową puchnącą piankoliną, który dekorujemy w czarne elementy, jak przystało na Halloween. Pacynki z rękawiczek, ruchomych oczek, włóczek i drucików sensorycznych, kiedy tematem przewodnim jest rodzina. Bawimy się też oceanem z hydrożelu, pachnącą truskawką piankoliną, tradycyjną masą solną, piaskiem kinetycznym i mnóstwem innych materiałów, z których tworzymy cuda i pięknie pracujemy plastycznie i kreatywnie.

 

 

Jeśli masz dziecko w wieku 3-6 lat, mieszkasz w Opolu, Dobrzeniu Wielkim lub okolicach i rozglądając się za szkołą językową, właśnie trafiłeś na nas, to już Ci gratulujemy 🙂 Bo oto znalazłeś idealne miejsce do rozwoju (nie tylko językowego) dla swojej pociechy.